2015. január 29., csütörtök

Egyiptomi jelmez

Kleopátra lázban égünk. Ez egy jó kis kihívás, mivel a jelmezt jól meg lehet csinálni, de miután elvállaltuk, hogy az 5 tagú csoportnak elkészítjük az egyiptomi jelmezeket, így tilos nagy kiadásokba verni magunkat. A szülőktől mindössze egy-egy lepedőt kértem.
Először is, feltúrtam a netet egy jó kis egyiptomi ruha-szabásmintáért. Micsoda szerencse, a fáraók korában szőttek-fontak, de nem varrtak. Magukra csavarták a ruhát, ennyi.
Ennek megfelelően fogunk mi is eljárni:
forrás
A ruha tehát megvan.
Most jönnek a kiegészítők. Karperecek, nyakékek, fejdíszek...
Azt hiszem, ennél egyszerűbb karperec a világon nincs:
forrás
forrás
Annyiban változtattam, hogy wc-papír gurigákat vettem alapul, a felragasztott babokat és sárgaborsókat hamar felváltotta a ragasztópisztolyos "bogyózás".
Most jön a fekete leves: kellenek fejdíszek és nyakékek.
Itt aztán el lehet engedni a fantáziánkat. Gombokkal, tésztával, babbal-borsóval, mindennel lehet díszíteni a koronát.
A kígyó persze elmaradhatatlan:
forrás
A nyakéket könnyedén megoldjuk egy aranyra fújt tortacsipkével, aminek a szélét egyenesre vágjuk. Színes gombokkal az is díszíthető. De jó ötleteket találtam erre is a pinteresten:
Utolsó lépés lesz majd a smink. Ennek sem árt utána nézni, mielőtt mellényúlunk. A korabeli sminkek egyáltalán nem voltak túlzóak. Nefertiti is csak a szépségét emelte ki a sminkkel:
A Hollywood-i Kleo Elizabeth Taylor alakításában:
Ehhez a sminkhez kis segítség ITT.
Persze az lenne az igazi, ha valahonnan "leesne" egy ilyen arany szandál:
De enélkül is működni fog az egyiptomi csapat. Azt hiszem.

Nincsenek megjegyzések: