2014. november 30., vasárnap

Ajándékötletek #1

Tavaly sok helyen olvastam (miközben én már javában a karácsonyi hangulatban "tocsogtam"), hogy mások nem bírnak lecsitulni, nyugodni, elkapni a fonalat "Karácsony ügyben".
Idén én vagyok így ezzel. Valamiért minden egyes nap pofon vág a tudat, hogy mindjárt itt a nagy nap és még sehol egy ajándék, a lakás díszítése... ohh, na ezt hagyjuk is. Először takarítani lenne jó. De még az sem. Semmi.
Maradok a régi, jól bevált módszeremnél. Nézelődök, írok róla, aztán hátha...
Itt ez a remek ajándéknak való.
Vannak barátaim, akiknek nem és nem akarok venni ajándékot, nekem fontos, hogy olyan dolgot kapjanak, amiben a kezem munkája is benne van. Ez itt egy jó ötletnek tűnik, passzol a jelenlegi "kapkodom a fejem" hangulathoz, mert gyorsan megvan. Szép? Nekem nagyonnagyon...
Igazából két salátás bambusztálka kell hozzá, ha szigorúan vesszük, ez is egy IKEA-hack, hiszen ez a tálka ott kapható. A neve BLANDA MATT szervírozótál. Különböző méretekben kapható, 12-20-28 cm-es átmérővel. Ez itt éppen a legkisebb, de lehet nagyobban is gondolkodni.
Kell hozzá egy mini fadoboz zsanér, ezt akár barkácsáruházban, akár ITT is lehet kapni.
A fehér festék-filc is beszerezhető a hobby boltokban, de ebből érdemes jó minőségűt venni (az olcsó szívás, tapasztalatból mondom). Festékkel, ecsettel és kis kézügyességgel kiváltható.
Első lépésként a zsanérokat csavarozzuk fel. Itt elkél egy nagy adag precizitás és ügyesség... (Kis segítség lehet, ha ragasztópisztollyal és nagyon kevés ragasztóval odarögzítjük a zsanért a tálka széléhez, hogy csavarozás közben ne csússzon el.)
Mikor megvan a csavarozás, összecsukjuk a gömböt és felrajzoljuk a kontinenseket. Mivel ez a cucc gömb alakú, nincs hozzá nyomtatható sablon, de az internet itt is nagy segítség. Lényeges, hogy nem kell nagyon pontosnak lenni, nyilván nem ez alapján fog útnak indulni senki, de azért kb. passzoljanak a vonalak. Akkor lesz szép.
Ezután filccel, vagy ecsettel felfestjük a kontinenseket.
Ha kell, két-három soron fessük át, hogy tökéletes legyen a takarás.
A tálka szélére is tegyünk festéket, hogy amikor összecsukjuk a gömböt, ne legyen csík a festett kontinenseken.
Ugye hogy szép? Ugye, hogy "KELL" kategóriás darab?

Nincsenek megjegyzések: