2014. február 4., kedd

Blúz szabás-varrása 1.rész

Itt ez a blúz. Szerelem volt első látásra:
Pontosan ilyen anyagom van, ebből készítettem régebben ezt a ruhát:
Azóta nem nyúltam ehhez az anyaghoz, vártam az "ihletet"... és most itt ez a blúz.
Tűkön ültem, de most végre nekiestem. Az anyag mindig is nagyon tetszett:
Először is, előszedtem a szabásmintát.
Feltettem az anyagra úgy, hogy elöl középen ráhagytam a bevarrások miatt. Már a szabásnál ki kell számolni pontosan, hány db. hajtás lesz és milyen mélyek. Én 9 db-ot terveztem és egyenként 2 mm-es hajtásokkal számoltam. Ehhez 9x4mm-t, azaz összesen 3,6 cm-t kellett ráhagynom. Oldalt is hagytam egy kis bőséget, mert ez a blúz nem passzos:
A hátát is kiszabtam, szintén egy kis extra bőséggel:
Az ujjához nem készült külön szabásminta. Ez nem véletlen, én mindig az aktuális blúzhoz centivel készítem a szabásmintát. Nem kell tőle megijedni, mert egyszerű: először felmérem a félbehajtott anyagra az ujja hosszát, majd hónalj magasságban körbemérem a karom, ill. könyök magasságban. A félbehajtott anyagra felmérem a megfelelő magasságban a lemért centiket. Az ívet kb. 9 cm magasra szoktam rajzolni, de ez próbánál úgyis pontosabb lesz. Itt is igaz a szabály: inkább bővebb legyen, elvenni mindig lehet.
Mivel az ujja eleje-hátulja sem egyforma, elöl 1 cm-t lekanyarítok belőle.
Most következik a szabásminta átrajzolása a másik oldalra.
A mellbevarrásnál van ennek különös jelentősége, így a sarkokat ceruzával megjelöljük:
Majd a jelölésekhez gombostűket szúrunk:
Megfordítva az anyagot ezekhez a jelekhez passzítjuk a szabásmintát, és máris be tudjuk rajzolni a vonalakat a megfelelő helyre:
Gombostűvel összetűzzük a szűkítőket, majd összevarrjuk. A felesleget levágjuk, eltisztázzuk:
Most következnek a nyak alatti bevarrások.
Bejelöltem a közepét, majd elkezdtem a hajtásokat bevarrogatni, egymástól kb. 1 cm-re.
Egy nap alatt ennyire jutottam ezzel a blúzzal, természetesen folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések: