2014. február 15., szombat

Anna jelmez: a szoknya

A legegyszerűbbel kezdtem. A szoknya bélésselyemből készül, mert a fénye éppen elég, könnyű vele dolgozni, mindenesetre könnyebb, mint a csúszósabb selymekkel. Mellesleg lényegesen olcsóbb is...
A szabás. Félkör szoknyát szabtam, a deréknál egy cm-t, a szoknya aljánál 6 cm-t ráhagytam:
Összevarrtam az egyetlen varrást, a háta közepét. Levasaltam a varrásszélt, majd egy cipzárt varrtam a nyílásba. A derékrészt és az alját eltisztáztam:
3-4 cm-el rövidebbre vágtam egy gumipántot, mint a derékbőség.
A színére felvarrtam cikcakk öltéssel. A cipzárnál másfél centivel túllógattam, hogy be tudjam hajtani a végeket. A visszája felé hajtva letűztem, a szélétől kb. 1-2 mm-re:
A gumi alsó szélénél is letűztem, az alját felhajtottam, majd levasaltam.
Ennyit a szoknya varrásáról. Nincs még kész, a mintákat fel kell festeni, de az majd egy későbbi elfoglaltság lesz.

Nincsenek megjegyzések: