2014. február 17., hétfő

Anna jelmez, avagy a kihívás folytatódik.

A következő darab az Anna jelmezből a köpeny. gyorsan hozzáteszem, hogy ez a köpeny sokféle jelmezhez használható lehet: Piroska, boszorkány, varázsló, Harry Potter, de nagy pöttyökkel, rövidre szabva még katicát is lehetne belőle készíteni. Fantázia kérdése.
forrás
A szabáshoz első lépésben lemértem, milyen hosszú legyen a köpeny. Annáé a filmben kb. a térdéig ér.
A félbehajtott anyagot lefektettem az asztalra. Kiszabtam ezt a részt, alul is, felül is lekerekítettem. (Később kiderült, hogy felül tévedés volt kerekíteni, de gondot nem okozott, nem hiányzott a levágott rész.)
A felső szélen lemértem az egyenes részt, ez alapján szabtam ki a kapucnit. A magassága 38cm, az alsó és felső szélesség a mért 43cm.
A köpeny alsó részét eltisztáztam, a kapucnit összevarrtam, eltisztáztam, az elejét duplán visszahajtva levarrtam, majd feltűztem a helyére:
Felvarrtam a kapucnit, majd körben visszahajtottam a köpeny szélét:
A kapucni és a köpeny találkozásához szabtam egy egyenes pántot, aminek mindkét szélét visszavasaltam, a végeit duplán visszahajtva elszegtem. Ezt tűztem a visszájára, egy lépésben merevítettem, gumiházat készítettem és eltakartam a varratot:
Most jött a próba, ahol kiderült, a kapucni aljánál jobb, ha a köpeny egyenesen megy tovább. Levágtam tehát a felesleges ívet, visszahajtottam, az alján az ívet kiigazítottam.
Befűztem a gumiházba a gumit:
Most jön a nyaknál lévő díszítés. Sajnos nincs a nagyimtól örökölt, levél alakú óezüst brossom, pláne nem kettő. Ki kellett valami csillogós díszt találnom. Jobb híján vettem egy pár fülbevalót:
A beszúrós fülbevalók kis rúdját visszahajlítottam. Egy cseppet raktam a ragasztópisztollyal a rudacska végéhez, hogy amikor felvarrom, ne csússzon ki a rúd a varratból. Lényegében készítettem egy alul füles gombot:
Felvarrtam. Nem pont úgy, mint Annáé, de mivel az alakja sem olyan, így talán kevésbé feltűnő az eltérés... Aztán már csak egy kampót varrtam a köpeny pántjának szélére:
A köpeny ezzel kész lett:
A mellényke még hátra van, de határozottam alakul a jelmez...

Nincsenek megjegyzések: