2013. július 13., szombat

Napellenző kislányoknak

Tapasztalatból tudom, hogy amíg a kislányok igazán kicsik, semmi más nem marad meg a fejükön, mint a szalaggal csomóra kötött kiskalap. De amikor már növögetnek, csajosodnak, feltámad az igényük a szépségre, akkor már jöhet a kis kendő, a hajpánt. Nálunk ez most van bontakozóban, az immár 3 évesem rajong a "józsaszín" cuccokért, a pónikért és a Barbie-kért.
Ellenben egy napszemüveg sem ül 2 percnél hosszabb ideig a fején...
Ezért is örültem ennek a hasznos holminak:
Habár UV-t nem szűr, legalább nem tűz majd direktbe a szemébe a nap.
Az elkészítése nagyon egyszerű, inkább csak az alapanyagok beszerzése jelenthetne gondot. De sebaj, minden pótolható.
Kell tehát egy darabka anyag, egy merevítő lap, közbélés, SZABÁSMINTA...
Szerepel itt a felsorolásban ez a merevítő cucc:  Phoomph for Fabric - Stiff
Megnéztem erről egy nagyon hasznos videot, mégis mi ez a dolog. Arra jutottam, hogy ugyan az, mint a kétoldalú ragasztó csík. Mindkét oldala ragasztós és az anyag maga egy fél mm vastag, habosított gumilap. Tehát, szerintem bármilyen anyag bátran használható, ami ragasztózható, mosható. Így a hobbyboltokban kapható dekorgumi is. Kell hozzá egy kevéske, jó ragasztóspray, ennyi.
Kiszabjuk a részeket:
És akkor itt megint megállnék egy icipicit.
Mert ugye a forrás szerint előbb alá kell bélelni a napellenzőt ezzel a Phoomph-al, majd simán körbetűzni. (Erre ajánlom ezt a videot, ha akartok igazi amerikai szörnyűséget látni...) Én még nem találkoztam olyan anyaggal, amit egy ragasztó úgy megfogott volna, hogy mosásnál ne kezdjen el rojtolódni. 
Szerintem a merevítést bele kell varrni, nem elég ráragasztani. (Persze kinek mi tetszik...)
De térjünk napirendre a problémáim felett, haladjunk tovább. Ha a napellenző rész megvan, már csak egy szalag kell. 
Ha több részből szabtuk a szalagot, akkor előbb összevarrjuk, a varrásszéleket szétvasaljuk, majd a szalag széleit minden oldalon fél cm szélesen bevasaljuk. Végül félbe hajtva is levasaljuk, ezzel a munka oroszlánrésze meg is van, már csak be kell illeszteni a napellenzőt a szalag közepébe és végigtűzni.
Egy tetszőleges mintát is fel lehet dobni rá, de anélkül is késznek lehet nyilvánítani:
Szerintem igazán helyes darab:

Nincsenek megjegyzések: