2013. február 19., kedd

Dobozok és kosarak

Ezek azok, amiből nálunk sosem elég. Mániás vagyok. Kosár- és dobozmániás. Kapom is az én aranykezű uramtól az ívet rendesen, de ha egyszer sosem elég...?
Különben is, fogyóeszköz. Amíg a kisebbikem belefér egy-egy dobozba, addig biztosan bele is fog feküdni, amit a dobozok rosszul viselnek és csodálatos módon inkább előbb, mint utóbb, szét is esnek.
Remek megoldás erre a problémára, ha nem egyszerűen befestem a dobozokat, hanem egy réteg textillel meg is erősítem.
Íme a kivitelezés a Mandy's crafty exploits blogról:
Szükséges anyagok:
Először egyenesre vágjuk a doboz felső szélét, leragasztjuk a füleket:
Először a külső borítással kezdünk. Kivágjuk az anyagot:
Most felrajzoljuk a doboz oldalait az anyagra, majd ezek alapján kivágjuk:
Ragasztóval rögzítjük az anyagot a doboz külső oldalára:
Kész a külső borítás.
A béléshez lemérjük a doboz belsejét:
Kiszabjuk az anyagot:
A forrás itt most egy bonyolult számolással folytatja. Én inkább centiznék. Pontosabb, egyszerűbb.
A doboz aljának középpontját és az anyag középpontját véve alapul könnyedén fel lehet rajzolni az anyagra a doboz belső éleit. Ez alapján ki lehet szabni az anyagból a bélést:
Az éleket összefogva megvarrjuk a bélés 4 oldalát:
Vasalás következik, mert az fontos! A felső szélét is levasaljuk:
Majd végig tűzzük:
Kész is a doboz (vagy kocsi, vagy űrhajó, vagy akármi...), a bélés egy darabig egyben is tartja.

Nincsenek megjegyzések: