2013. január 27., vasárnap

A ferdepánt

Azért jutott eszembe ez a téma, mert a napokban pontosan ezzel voltam elfoglalva: ferdepántokat készítettem mindenféle anyagból.
Könnyű annak, akinek van ketyeréje hozzá, de részemről majdnem feleslegesnek tartom, hogy pénzt adjunk valamiért, amit csak évente 2-3-szor használunk.
A saidosdaconcha blogon található az ezzel az eszközzel készült ferdepánt tututorial-ja.

Van egy másik eszköz, kinyomtatható, házilag elkészíthető.
A nyomtatható pdf dokumentum letölthető INNEN.
Hogy miként is működik? Befűzzük a kiszabott ferdepántot, a papírok behajtogatják, mi pedig levasaljuk. Még az is lehet, hogy működik... Tutotrial ITT.

A legegyszerűbb és egyben a leglátványosabb megoldást hagytam utoljára.
A Bee-inspired blogon találtam, lelkes rajongója lettem a módszernek. Nem kell más hozzá, csak két varrótű.
A vasalódeszka huzatán kijelöljük a végleges szalag-szélességet.
Most beszúrjuk a két tűt egymástól kb. 1cm-re, pontosan a megjelölt szélességben.
Most félbehajtjuk és levasaljuk a ferdepántot az első néhány cm-en:
Széthajtjuk, majd a felező vonalhoz behajtjuk a szalag két szélét:
Így fűzzük be mindkét tű alá a szalag elejét:

Lassan húzva levasaljuk a tűk alól kijövő szalagot. Ügyeljünk, hogy egyik oldal se legyen szélesebb, mint a másik:
Zseniális ötlet, amikor nincs kéznél a megfelelő szín, de hirtelen ferde-pánt-kell! Ez egy "muszáj kipróbálni" ötlet! Ha pedig beindul az ember, nem lesz megállás...
forrás

Nincsenek megjegyzések: